Защо сме такива икономически "оръфляци"?

...

Модератор: Weatherman

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 6746
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » пон фев 10, 2020 3:08 pm


Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 51262
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пон фев 10, 2020 5:09 pm

Мда... отново гарантирано от ГЕРБ... А, не, изззвИнетИ :oops: , забравих, че всъщност такова СИ Е положението от поне 25 години насам :laughm: , управлението ГЕРБ няма никакъв пръст, сакън, ЪПсУрТ! :nono: :laughm: А и нали те по принцип само пазят "стабилността", защо е нужно изобщо да променят каквото и да било, започнато и завещано им от тези преди тях?! :grin1:
Въпреки значително по-топлото време и понижено потребление на ток от началото на годината България се превърна от износител в нетен вносител на електроенергия заради високите цени на вътрешния пазар. По данни на сайта https://www.energylive.cloud средната борсова цена на тока в България от началото на 2020 г. до 9 февруари е 51.81 евро/мВтч и е най-високата, ако не се взима предвид Гърция. Ако към българската цена се добави задължителната такса "Задължение към обществото", стойността на тока ще надвиши с 5 евро гръцката.
И картинката е твърде фотогенична, определено! :thumbup: :grin1:
Изображение

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 51262
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » съб фев 15, 2020 11:21 am

София е чак на осмо място в класацията за заплатите у нас
14.02.2020
Най-високо е средното възнаграждение през 2018 г. в община Челопеч

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 51262
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » съб фев 29, 2020 6:24 pm

България напускат хора в активна възраст
"Напускането невинаги е нещо лошо, а завръщането - нещо хубаво", казва доц. Андрей Нончев
28.02.2020

wilkosz
Мнения: 23867
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » съб фев 29, 2020 9:40 pm

Изключително призрачни изглеждат всички населени места на път за Пампорово. Не очаквах такава разруха. И Бачково, и Нареченски бани, и Чепеларе. Полуразвалини, мръсотия, неблагоустроеност. Също и по целия път с влак от Пловдив до Варна през Източна Стара планина. Повече развалини и мизерия се виждат, отколкото като пътуваш през Северна България. :dontknow: Хеле особено Нова Загора, МAАлата се точи с километри точно край жп-линията, полето с километри осеяно с мръсотия и циганета играеха като свинчета там в боклуците. Идилия.
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

Потребителски аватар
meteo fen
Мнения: 9743
Регистриран: пон ное 18, 2013 12:06 am
Местоположение: Пазарджик, 210 м. надм. в.

Мнение от meteo fen » нед мар 01, 2020 7:20 am

Stringmeteo написа:
съб фев 29, 2020 6:24 pm
България напускат хора в активна възраст
"Напускането невинаги е нещо лошо, а завръщането - нещо хубаво", казва доц. Андрей Нончев
28.02.2020
Статията е изключително добра и вярна не като простотията на Боко по медиите.

"Но като цяло преобладават хората, които се връщат не защото са по-добре в последната страна, а защото по някакви други причини са тук. Близо 40% казват, че няма промяна в страната, къде са били, и след завръщането им в България. "

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 51262
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » нед мар 01, 2020 3:24 pm

Абе, точно този пасаж ми беше най-неясен от цялата статия, честно казано :laughm: . Но иначе да, има опит за доста по-голяма задълбоченост, в сравнение със "задълбочената" партийна пропагнда в това отношение на ГЕРБ :laughm: ...

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 51262
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » нед мар 29, 2020 2:35 am

geoge написа:
нед мар 29, 2020 1:07 am
Stringmeteo написа:
чет мар 26, 2020 1:20 am
geoge, не искам да доизмествам темата, но БДЖ са ходещо зомби от доста време, "услужливо" докарани до това състояние от отявлено кадърните ни управляващи, разбира се :deal: . Трябва само 1-2 пъти да си се качвал за малко в някой западен влак, за да знаеш за какво говоря. В тази връзка, може ли да ми изнамериш период в последните десетина години, по-дълъг от 2-3 месеца, в който да няма поне един самозапалил се или самоаварирал (заради напреднала старост, разбира се :grin1: ) влак? :hmm: :laughm: А като си помисля, че до преди 15 години доста охотно пътувах с влакове... А иначе, нямам никакво желание да коментирам останалите "прозрения" в мнението ти, може пък и да има все пак 10-15% смислено зрънце в тях, не знам :dontknow: ...
Извинявам се за късния отговор, ама... То на работа, вкъщи, на работа, после напред-назад с коолото и хапване-пийване тук-там... не мога да пиша фермани deaba :lol:
Вярно е, че БДЖ ПП е жив т@шак, обаче пътувам от Варна до София за 6€ с намалението (543 km), a oт Утрехт до Амстердам (42 km) за 8-9€ :shock:
Сигурно качеството им на живот е средно х4 на нашия, амаааа...
Та! Понеже нямам снимки, ще го карам на спомени: първа класа е долу (на първия етаж), втора класа е на втория етаж, но се вижда по-добре, което е по-ценно за мен - ето пример:

Изображение

Ако бях в първа класа, щях да снимам стадиона на Аякс през на Меркурий втората сричка.
Втори пример: дори наша съседна Югозападна България :palm1: Пардон, Северна Македония, имат нови дизелови влакови композиции от Китай - камери, телевизия, интернета не го пробвах (занимавах се с колелата), които всъщност се движат както им падне, защото във Велес се качихме с 15-20 минути закъснение, а в Прилеп пристигнахме по-рано, но и влакът тръгна по-рано от Прилеп към Битола, отколкото по разписание! :shock: Баси разградения двор :shock: Да, вярно, нови са и ме кефят, обаче колко km железни пътища имат Макетата и колко - ние? Затова при нас стават по-бавно нещата. От друга страна трябва и поддръжка на състава, то не е като батерия, която се изтощава и после хвърляш. И поне сме с локомотиви, които можеш да подмениш, ако се наложи, а не като ония, които не са с локомотиви и ако стане нещо, оставаш в пущинака :laughm:
...
Виж с'я, съжалявам, че явно съм много тъп и не схванах тезата ти :oops: :grin1: , но... Да не би случайно да си мислиш, че има каквато и да било база за сравнение между нашите "евтини" влакове и тези на запад (Македония не знам за какво я намеси :dontknow: )? :hmm: И да не мислиш, че там също няма всякакви евтини варианти, седмични и месечни карти, намаления за ученици и пенсионери и т.н.? Давам ти пресен пример от миналата есен. Тогава се наложи на няколко пъти да пътувам с влак между Тюлн и Виена (разстояние да кажем 50-60 км). За щастие, пробвах както ("пътнически" по нашите стандарти) влак, така и скъп (вид скоростен експрес) влак. Няма да говоря за цената на евтиния, но за бързия май ми се върти цена от порядъка на 9 евро :hmm: . Обаче! Първо, той в голяма част от трасето се движи със скорост 230-240 км/ч :!: . Второ, между споменатите населени места тръгват такива влакове не по-рядко от веднъж на час, даже май по-скоро на половин час :!: . Трето, условията вътре в самия влак нямат нищо общо с нашите раздрънкани фургони, взети от площадки за скрап :laughm: . Четвърто, разписанията се спазват до минута :!: , тоест без страх можеш да си планираш всякакви връзки и прекачвания (каквито има много по цялото трасе :!: ). Пето... има ли обаче смисъл да продължавам? На този фон, цената от 9 евро (дали не беше все пак 8? :hmm: ) си ми изглеждаше съвсем реална и приемлива. :dontknow: Освен това, билетът за метро във Виена последно май беше 2,40 евро, която цена при всякакви възможни поводи се приспада от цената на довеждащия транспорт до Виена, поне за от/до летището със сигурност е така (ето, дадох ти пример за едно от многото възможни намаления ;) )...

Та, каква трябваше да бъде тезата ти, която не разбрах? :hmm: Всъщност, основният проблем на компанията БДЖ (и на мнооого други държавни компании в корумпирана страна като Герберистан) е, че тя се източва систематично и безогледно, чрез множество корупционни практики, разбира се. Тоест, не само, че не е поставена правилно в приоритетите на държавата, но и недостатъчното пари, които се отделят за нея (поради сбърканите приоритети), се източват безогледно от разни фирми-лешояди, повечето от които тясно свързани с хора във властта. Да не мислиш, че съвсем случайно, поради "обективни" икономически причини, общинското дружество "Топлофикация" в София има дълг от порядъка на 500 милиона, че дали не беше и повече? Да не мислиш, че съвсем случайно Вальо Топлото беше разхождан по разни съдилища с години и накрая пак не беше осъден? Прекално много хора са окаляни в тази хранилка, както и във всяка друга подобна и разбира се няма как да се стигне до края при това положение. Така е в Герберистан, няма какво да се чудим. И няма никакъв смисъл да се носи вода през девет кладенеца, в опит да се намери "логично" обяснение за всякакви подобни "аномалии". Обясненията във всеки такъв случай са убийствено прости. И убийствено сложни в някакъв смисъл, разбира се, главно по отношение на вероятността да бъдат реално разнищени и доказани. :dontknow: Наричат се корупция по етажите на властта. Което в някакъв смисъл си е обикновена мафия, макар че сме свикнали да визираме друго с това понятие :dontknow: ...



P.S.: Преди, докато още се интересувах малко от пътуването с влакове, знаех, че има изключително грозни корупционни практики около таксуването. Примерно, София-Перник редовният билет ако струва 2 лева, кондукторът ти взема 0,80-1 лев, слага си го в джоба си и си затваря очите за твоето полугратисчийство. Сега дали има подобни практики? :hmm: Всъщност, въпросът е почти риторичен или до голяма степен безсмислен, тя системата е толкова разпадната и без тях, че... те едва ли не са най-малкия ѝ проблем в момента :laughm: , нищо че със сигурност са допринесли за (до)разпада ѝ... малко :) ...

Потребителски аватар
geoge
Мнения: 728
Регистриран: съб фев 24, 2018 10:00 am
Местоположение: Варна

Мнение от geoge » нед мар 29, 2020 6:19 am

Няма да го копирам това всичкото но, да - съгласен съм с изключение на точката, че, разбира се, няма как, например, в Искърския пролом влаковете да се движат с повече от 60 km/h средна скорост. Иначе ще ни събират долу край рЯката. По същия начин е и в другите отсечки в Стара Планина - нема лабаво. Няма ли завои и ако е равно, тук с нашите бараки си караме със 130 km/h (щото с повече не могат :grin1: ) Мездра - Роман - Червен бряг; Павликени - ГО; Синдел-Миндел - Повеляново; Карнобат - Зимница, Пазарджик - Свиленград, със сигурност има и други отсечки, имам познати в БДЖ-ПП, които могат да ме светнат.
Това с Шкодилаците, произведени преди 30 години. А с "новите" Сименси отпреди 13 години и онези, които чакаме да дойдат през тази и следващата година, може и да може повече. Но просто железните ни пътища са такива, обусловени от релефа на нашата мила Родина и от липсата на инвестиции и главно от акъл от страна на управляващите Отварям скоба, понеже ме налегна носталгия: толкова ли е трудно да се продължи жп линията от Елхово до Едирне, вместо да се обикаля през Стара Загора и Димитроград (през Раднево и Гълъбово е само за ТЕЦовете)? :evil:
30 години не могат един тунел в Стара Планина да довършат между Ведрово и Лозарево :evil: Обаче между Димитровград и Свиленград строят, та се късат! :evil: Явно приоритета са товарните превози (след като Кремиковци умря, сигурно 2/3 спаднаха приходите), а не пътническите :?
Е добре де, нали и Синдел - Карнобат е с приоритет относно ТП, що се пинкят?
Както и да е, вече съм на 6758405 бири и е време за спане, не съм прехвърлил часа на часовника още :oops:
Не че си тъп, наистина не схвана тезата ми - пътуваш бавно и плащаш малко; така е при нас.
Между Пазарджик и Пловдив със спирането в Стамболийски средната скорост е 101 km/h на най-бързия влак (дори пътувах с него на 03.03., макар че спря в някои села, без да е по разписание - вероятно ще се превърне в типичен ПВ от догодина, което не е лошо; тъкмо и влакът от Пд ще пристига във Вн, когато има градски транспорт по-нагъсто :lol: ); редно е да питаме капута в МС защо не карат със 160, както се хвалеше преди години :?: :evil:
Eто пример за перфектна връзка от на майната си до Варна (тествано и работещо :aaa: )Изображение

За Тюлн и Виена не знам как стоят нещата, но в Нидерландия са на между 6 и 15 минути в пиков час, до на 20 минути в 1-2 посред нощ. И чичко Гугъл ти показва кой с колко закъснява (така, както и автобусите). И не е като да няма по 1-3 минути закъснение, но това не е важно; боли те ханша, че си изтървал предния, след малко идва следващия. ОБАЧЕ! Ако някой се метне под влака или падне скална маса, както често се случва при нас, ко прайм (е да, в Нидерландия на тая тепсия отде ще паднат камъни :roll: )? Лично съм бил свидетел как бързия влак от Сф за Вн спира до 0, за да не сгази стадо овце край Мадара. И това не е виц, а редовен номер край селата :crazy:
За Вальо Топлото се сещам, че приятелката ми от Люлин нямаше топла вода и идваше ри мене до женския пазар да се баня :D Но това го свързвам повече с газовата криза, ба ли му маата.

Освен София - Перник, това става със всички ПВ и КПВ влакове, особено пълните с мангали: край Варна - Варна - Карнобат и Варна - Шумен :thumbdn:

Оф, добро утро, може ли да си легна? :-o
Синджира си иде, козъта ги нема

Stringmeteo
Site Admin
Мнения: 51262
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:51 pm
Местоположение: София, Слатина (Г. Милев-Слатина)
Контакти:

Мнение от Stringmeteo » пет май 08, 2020 11:42 am

Е, все пак поне по едно нещо сме първи в света :clap: , не е ли поне минимален повод за гордост това? :hmm: :grin1:

Първи сме по смъртност в света
8.5.2020 г. 10:39
България има най-високата смъртност в света от 15.433 смъртни случая на 1000 души. Според Световната здравна организация причините за смъртта в България са същите като тези в други европейски страни, включително неинфекциозни заболявания (заболявания на кръвоносната, храносмилателната или дихателната система) и ракови заболявания.

wilkosz
Мнения: 23867
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » пет май 08, 2020 1:43 pm

Намери видеота, заснели от кабината на локомотива целия железен път от Свиленград до Първомай например. Явно все пак са инвестирали доста голяма част от инвестициите за инфраструктура по това трасе, водещо към Турция. Абсолютно всяка гара е реновирана и модерно направена и има електронни табла по коловозите дори по селата :shock: Дори има коментар на английски от Швеция, че инфраструктурата е страхотна.


За сметка на това другите трасета не са пипани и се рушат. А тези Сименси ги пускат само във ВИП-районите около София, Варна, Бургас, Пловдив. Другите райони кучета ги яли. През Шумен не минава НИТО ЕДИН Сименс. Само мръсни гадни остарели електрички от 1972 г. :evil:
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

weather_master
Мнения: 12899
Регистриран: пон май 28, 2007 9:07 am
Местоположение: Sofia/Burgas

Мнение от weather_master » пет май 08, 2020 4:00 pm

Наследството от комунизма. :laughm: Иначе тези стари електрички вдигат добра скорост и са добри стига релсите отдолу да са добре.
Добре че са ГЕРБ и Европа, че да се инвестира в инфраструктура и живота в Бг да се подобрява. Иначе просто щеше да е като в Сърбия в момента. Преди 2 месеца бях в Белград и мога да кажа, че прилича на София от преди 20-25 години. Почти не видях нови сгради. Навсякъде панелки. Мизерия. В София в момента има яко нови лъскави сгради, още много такива се строят, все по-нови и яки жилищни комплекси се строят. И в Бургас положението е подобно. Вчера минавах по бул Иван Вазов и мога да кажа че инфраструктурно си беше 1:1 с Чикаго около летището например. Много яко и все по-яко ще става. :D

wilkosz
Мнения: 23867
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » пет май 08, 2020 4:50 pm

Сега да ти разбия малко фейк-нюза за Сърбия. Има такъв тип видео и от там. Я виж каква модерна поздемна гара са направили в Белград без европари. В България кога такава гара :-? И освен това по целия път няма нито една полуразрушена сграда, въпреки че е имало война..., а къщите са големи и спретнати. Европа си е там.


Иначе линията не е реновирана още и скоростта е ужасяваща. Но в коментарите пише, че скоро тази линия ще бъде обновена и ще ни минат и по това.
В Румъния трасето, по което пътувам за Виена също до голяма степен обновено, на всяка гаричка има нова инфраструктура и по-хубави табла от тези по линията към Турция. Това е трасето от границата с Унгария през Арад, Алба Юлия, Сигишоара, Медиаш, Брашов, Синая, Букурещ. Сини са таблата там като в Германия, има ги на всяка гара и въобще това е стандарт тоя тип електронни табла за цяла Европа. Само в България някакви странни измислени табла, сигурно са по-евтини, и е било по-лесно да се крадат европари с тях. :wink: А други участъци в Румъния по трасето тепърва се реконструират.
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

simovremeto
Мнения: 11311
Регистриран: ср яну 03, 2007 10:05 am
Местоположение: София, Орландовци 526,7 мнв

Мнение от simovremeto » пет май 08, 2020 5:44 pm

wilkosz написа:
пет май 08, 2020 1:43 pm
Намери видеота, заснели от кабината на локомотива целия железен път от Свиленград до Първомай например.
Е, така е до Септември, а в момента се реновира отсечката София-Елин Пелин, след което трябва да се мине Средна гора през Вакарел с доста мащабен проект и префасониране на цялото трасе с тунели и изправяне на завоите към Вакарел и между Белово и Немирово. Ама нещо взе да буксува и тоя прокет, но така или иначе са длъжни да го направят. Ами нормално е това трасе да е приоритетно - все пак от тук минават основните товари за Турция. Ремонтирани са големи участъци от трасето до Бургас, като цялото между Стара Загора и Бургас е ново и скоросттно, ама няма кой да се движи по него, че всичкия подвижен състав е от миналия век, без Сименсите и няколко локомотива. :grin1: Реновираха и някои участъци в Северна България, ама като цяло е по-слабо там. А сега правят и 4-та линия на някои места. Вече около Кръстец я направиха.
Иначе май съм виждал Сименси и между Варна и Добрич по едно време.

А по твоя маршрут от Букурещ до Виена има няколко филма за пътуване във влака в тубата.

wilkosz
Мнения: 23867
Регистриран: вт яну 09, 2007 2:51 pm

Мнение от wilkosz » пет май 08, 2020 6:17 pm

По тоя румънския маршрут голяма част е модернизирана, но скоростта засега е много ниска. От Букурещ до Куртичи на унгарската граница трае 12 часа. И е скучно. Трансилвания прилича на най високата част на Лудогорието, но е още по-високо. Пусти полуголи хълмове. Поне за 9 часа да го вземаше. Едва едва крета. Бързо е само от Букурещ до Брашов. После едва се влачи. Но се работи още по линията, има участъци в строеж.
Die Vergangenheit ist Geschichte, die Zukunft ist noch ein Geheimnis, aber jeder neuer Augenblick im Leben, wie auch in der Liebe, ist ein Geschenk.

Отговори

Върни се в “Икономика”