КОЙ С КАКВО СЕ ЗАНИМАВА - ХОБИТА, РАБОТА...

Ами то май е ясно...

Модератори: Radoslav Petkov, ASENOV

Потребителски аватар
FENIX
Мнения: 19568
Регистриран: съб мар 17, 2007 4:37 pm
Местоположение: Сандански - 194/317 м./н./в.

Мнение от FENIX » ср юни 16, 2010 10:32 am

Мдаа, интересна тема! Тъкмо това мислех и аз тези дни. Не съм карал колело от много време, години назад. Надявам се че наистина това не е нещо което се забравя :lol: и че няма да се изложа и да се налага пак да се уча ! Търся да си купя нещо добро и на изгодна цена. За Шимано и аз мисля, че правят отделни компоненти, спирачки и тем подобни. Системата Шимано я има в много различни марки колела. Тези с двата амортисьора ме привличат, защото не е от без значение комфорта при карането, а и аз едва ли ще карам единствено по асфалт, повече ме привличат черните пътища и по разнообразният релеф!
Последна промяна от FENIX на ср юни 16, 2010 10:36 am, променено общо 1 път.
LET IT SNOW, LET IT SNOW....
http://www.youtube.com/watch?v=Z2MbAMLa3oI
http://www.vbox7.com/play:98630119
Уеб камера с панорама от Мелник:
http://weather-webcam.eu/melnik-na-jivo ... idi-webcam

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 6760
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » ср юни 16, 2010 10:35 am

Да ти кажа , то и по асфалт да караш за нашите градове(улици) си трябва планинско!! :lol:

Потребителски аватар
FENIX
Мнения: 19568
Регистриран: съб мар 17, 2007 4:37 pm
Местоположение: Сандански - 194/317 м./н./в.

Мнение от FENIX » ср юни 16, 2010 10:43 am

Skyline92 написа:Да ти кажа , то и по асфалт да караш за нашите градове(улици) си трябва планинско!! :lol:
Да все пак, като ще е планинско да не е поне в града! Мисля да карам или в парка, ако ще е в града или посока Пирин! Иначе в града високи квартали и височини бол, но по ми харесва да е сред природата та даже и встрани от шосета!
LET IT SNOW, LET IT SNOW....
http://www.youtube.com/watch?v=Z2MbAMLa3oI
http://www.vbox7.com/play:98630119
Уеб камера с панорама от Мелник:
http://weather-webcam.eu/melnik-na-jivo ... idi-webcam

Потребителски аватар
wolfie
Мнения: 6120
Регистриран: вт дек 23, 2008 2:11 pm
Местоположение: София/Бояна/ 744м.н.в

Мнение от wolfie » ср юни 16, 2010 10:50 am

Наскоро си купих колело "Mountain bike", RAM ht1 само с преден амортисьор. аз от много години не съм карал и почти не разбирам нищо от новите колела, но приятели които разбират са ми казвали, че тези със рязаните седалки не стават. И че няма нужда от заден амортисьор освен ако не караш "Downhill" Тоест нещо съвсем екстремно, по стръми планински пътеки. Тук на Витоша има такива ентусиасти, но техните колела струват към 2000 лева сигурно...
There is not such thing like "enough snow" ;) http://skuky.net/41598
АМС Камера
Windy - НЯМА КРАЙ ВЕЧНА ЗИМА НЕКА ИМА

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 6760
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » ср юни 16, 2010 10:53 am

Какво ще рече "рязани" седалки?

Потребителски аватар
wolfie
Мнения: 6120
Регистриран: вт дек 23, 2008 2:11 pm
Местоположение: София/Бояна/ 744м.н.в

Мнение от wolfie » ср юни 16, 2010 11:00 am

Ами незнам дали правилно се изразих, но имам пред вид тези, на които седалките не влизат в тръба, а свършват в нищото. Някаква роля играело това като амортесьор, но разбачи са ми казвали категорично да не си взимам такова.
There is not such thing like "enough snow" ;) http://skuky.net/41598
АМС Камера
Windy - НЯМА КРАЙ ВЕЧНА ЗИМА НЕКА ИМА

mmirro
Мнения: 538
Регистриран: пон авг 14, 2006 10:50 pm
Местоположение: Варна

Мнение от mmirro » ср юни 16, 2010 11:37 am

Сигурно ще повторя някои казани вече неща, но не мога да се сдържа да не се изкажа и аз.
Закупуването определено е за предпочитане да е от специализиран магазин. Другия вариант също е възможен - Метро и т.н., но трябва задължително да мине през някой майстор за основен преглед. Има значиние къде ще се кара - в града, извън града - по шосетата или и по "черно", пресечен терен. В повечето случаи е комбинирано а и в повечето градове терена по улиците си е доста пресечен :D. Колко скъпо - доста относително, за повечето хора колело за 200-300 лв е скъпо, докато един от най-евтините модели на РАМ, който се споменаваше по-горе е към... 700лв, ако не се лъжа. Иначе къде ще се кара предимно, освен с цялостната окомплектовка е свързано и с геометрията на рамката, но това е вече твърде специфично, спецовете знаят. Желязна или алуминиева рамка - за мен алуминия е за предпочитене, ако ще се кара извънградско, а и в града, все ще се наложи да се носи някъде, тогава се усеща. Седалката е нещо твърде индивидуално, аз съм ползвал седалка за 8-9 лв, която беше много удобна. Категорично за двойни капли! Гумите с голям грайфер са за децата, които им се кефят. Затрудняват движението и колелото се движи доста по-тромаво и въртенето изисква повече усилие. Скъпите марки също имат такива гуми, но ги отпределят за кал или нещо подобно. Не е вярно, че се хлъзгат по-малко, това зависи повече от вида на материала - като при зимните гуми за колите. Широката гума донякъде дава повече стабилност, но пък както се казваше по-горе, увеличава триенето и въртиш малко по-трудно. Нужен е някакъв компромис между двете. Дисковите спирачки за мен са излишни, освен това, поддръжката им е по-скъпа, макар че, цената на едни качествени V-брейк спирачки е сравнима с тази на дисковете, но все пак V-brake спрат доста добре. Движението - заден, преден дерейльор и т.н. е хубаво да е маалко по-висок клас, макар че, аз така и не направих този ъпгрейд и си останах от години с най-обикновенното шимано. Освен шимано има и Sram, които като цяло са по-евтини, също не е лош вариант, но това са неща, които могат доста да вдигнат цената, зависи ог бюджета. Марката не е от особено значение, ако си наясно с отделните компоненти. Все пак, може би Драг СЕ ВОДЯТ молко по-добре и разумно окомплектовани, ако изключим RAM. Калници, фар, звънец и т.н. са спорид нуждите.
Колкото до окачването - предното наистина върши работа при каране по неравен терен, макар че от години съм с твърда рамка и съм ходил къде ли не. Задното има смисъл единств. ако се кара предимно спускане Downhill - примерно качваш се на "Черни" или някой друг връх и се спускаш надолу :D. Освен това, и двата вида окачване увеличават теглото и пред вид, че задното не върши работа при нормално каране, недостатъците му доста се увеличават. По-скъпите предни окачвания, разбира се са по-качествени /задните също/. След време евтините започват да скърцат, което доста дразни, може да има също възможност за заключване и/или регулиране на хода, което /особено заключването/ е сериозен плюс, а и са по-леки. Има и такива, при които заключването става от едно лостче на кормилото. Пропуснах механизма за превключване на скоростите / командите/. Също могат доста неща да се кажат, обикновенно по-скъпите модели движение вървят с команди с лостчета, моите са с въртящи ръкохватки, но общо взето е въпрос на свиквене. При тях обикновенно предните не са индексирани и трябва с въртенето да нацелиш къде превключва, но с това се свиква бързо.
И още нещо важно, макар и да не си го купил още, ако не си се снабдил с достатъчно сериозно заключващо средство /повечето ги режат а секунди с едни големи ножици/ никога не оставяй колелото без надзор.
Може би не е нужно да го казвам, но вземи мин. 24 скорости, струва си.
Сайта наистина е за маниаци, но могат много неща да се научат от тук и от дригете подобни статиии - http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... 45-tips006
Каквото и да мислят за теб, прави това, което смяташ за правилно. Бъди еднакво равнодушен и към порицанието и към похвалата.
Питагор

Потребителски аватар
SKYLINE
Мнения: 6760
Регистриран: пет ное 21, 2008 12:40 pm
Местоположение: Варна кв.Левски 77м.н.в.

Мнение от SKYLINE » ср юни 16, 2010 12:09 pm

Мда много важно е да се отбележи и за спирачките както пише в статията - задължително метални , лостчетата горе и те , пластмасовите са си голям боклук и спирането е доста по-лошо.

Потребителски аватар
Radoslav Petkov
Мнения: 42362
Регистриран: пон дек 17, 2007 1:46 am
Местоположение: ДУПНИЦА 551 м.н.в. // София "Толстой" 532 м.н.в.

Мнение от Radoslav Petkov » ср юни 16, 2010 3:06 pm

АМи в този форум бях мернал, че дават съвети и за по-евтини колела, абе все ще е от полза да се попрочете от аматьори като нас.

А това за Шиманото:lol:, незнаех че става реч само за части, елементи, конфигурации. Ще трябва да видя цялото име на велото и да видя в нета има ли го.
Последна промяна от Radoslav Petkov на ср юни 16, 2010 8:04 pm, променено общо 1 път.
Метеорологична станция "Дупница" в югоизточната част на града, онлайн :
http://www.stringmeteo.com/stations/dupnitsa/
http://www.stringmeteo.com/stations/aut ... ?gen=t#sel

Потребителски аватар
diffidati
Мнения: 910
Регистриран: чет авг 13, 2009 4:19 am
Местоположение: Перник 751мнв

Мнение от diffidati » ср юни 16, 2010 4:39 pm

Изображение

Ей това е мойто колело.Drag F4m.Цена: 760 лв.Карал съм го на всякъде ... по каквото се сетите .. на абсолютно максимално натоварване на всички елементи от него!Към момента състоянието му е ... ахам БЕЗУПРЕЧНО (не се броi спуканата гума .. но ми е натоварено тези седмици и ще му обърна внимание след няколко дни)

Относно спирачките съм се убедил , че по-добър варянт от дискови няма.Спира във всякакви ситуаций.(един път буквално изплувах от калта с колелото след , което се спуснах по един път с страхотна скорост и на светофарите спрях за няколко метра , а всичко беше кал по спирачките.Амортизацията за този ценови клас е възможно най-добрата.Предния амортесьор направо ми достава истинско удоволствие при каране.За градско каране е идеален.Изключително леко е.

Ето го колелото (само, че със сменен преден амортесьор) във акция.(това не съм аз хаха)

Изображение
Kasne opet snegovi
bice hladna zima...

Потребителски аватар
Radoslav Petkov
Мнения: 42362
Регистриран: пон дек 17, 2007 1:46 am
Местоположение: ДУПНИЦА 551 м.н.в. // София "Толстой" 532 м.н.в.

Мнение от Radoslav Petkov » ср юни 16, 2010 8:06 pm

Браво, колко скрити веломани имало тук... :-? :lol:

Можем да направим обща веломанска среща някога... :lol:
Метеорологична станция "Дупница" в югоизточната част на града, онлайн :
http://www.stringmeteo.com/stations/dupnitsa/
http://www.stringmeteo.com/stations/aut ... ?gen=t#sel

Потребителски аватар
blue
Мнения: 9633
Регистриран: чет авг 27, 2009 5:59 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от blue » ср юни 16, 2010 8:44 pm

Момчета благодаря ви много.Наистина ми дадахте ценни съвети и вече съм с доста повече информация и съответно подготвен към покупката на велосипед.Ако тези дни ми изникне все пак някой въпрос ще се допитам до вас в тази тема.Предполагам че до седмица ще се ориентирам към нещо защото няма време-сега е сезона .Още веднъж много благодарско :wink:
Единственият начин да поддържаш разговор с глупака е да го игнорираш!
Стивън Кинг

Потребителски аватар
dak_evil
Мнения: 6581
Регистриран: ср юни 24, 2009 7:12 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от dak_evil » нед авг 01, 2010 12:04 am

Имам приятел, който си купи преди време Драг Онтарио. От него остана само седалката след непрекъснат ъпгрейд. Сега струва към 3000 лева. Страше манияк е. В момента е на х.Българка с колелото. И аз ще си взема скоро сигурно колелце /да не повярвате, че нямам/ но вероятно нещо на старо... Едно време като ученик с едно раздрънкано Балканче съм минавал по 50-60 км по пресечени местности за 5-6 часа. Ама бяхме млади и най-вече неженени :wink:

weathermaster
Мнения: 2025
Регистриран: пон дек 24, 2007 9:37 pm
Местоположение: Пловдив

Мнение от weathermaster » пон авг 02, 2010 7:59 pm

И аз карам колело, но не в планината. Извън града по черни пътища с много бабуни най-обичам. Иначе колелото ми е от най-евтините,но случих на разпродажба и го взех с много добри капли, обтегач и скорости. Само спирачките му са смотани,но засега държат. Това ми е едно от хобитата.Другото ми са планините,туризма,музиката и разбира се...времето :D

Потребителски аватар
blue
Мнения: 9633
Регистриран: чет авг 27, 2009 5:59 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от blue » чет авг 12, 2010 11:40 am

Ето какво колело си купих в крайна сметка:
http://piczasso.com/s.php?s=2m2lc68.jpg
Взех го разбира се от специализиран магазин.Имаше голям избор но впредвид това,че се съобразявах с някои неща които и ги коментирахме тука във форума и в крайна сметка на това се спрях.Продавачката ми каза,че ги сглобявали в България иначе били италианско производство.Цената му е 340 лева мисля,че една прилична цена за непрофесионално колело :) .Механика който му направи последен оглед и ми обясни технически подробности беше много готин човек на който му личеше че с това се е занимавал цял живот.И затова не се учудих като разбрах,че бил известен бургаски треньор по колоездене а в миналото колоездач в Бургас.А както може би знаете града ни има традиции в този спорт.Каза ми че колелото което съм взел е доста добро за тези пари а цветовете наподобявали на велосипеда на някакъв италиански шампион в миналото ,известен такъв но му забравих името.
Както и да е важно аз да съм доволен а и засега нямам никакви оплаквания,Държи се чудесно и когато имам свободно време го карам и разбирам колко е готино човек да си прави разходка с колело(говоря за Морската ни градина а не за натовареното движение из булевардите :) )
Единственият начин да поддържаш разговор с глупака е да го игнорираш!
Стивън Кинг

Отговори

Върни се в “Хоби - музика, градина, фотография...”